Nouzová, Miroslava(Univerzita Karlova v Praze, 2002)
Když v roce 1997 vyšla publikace Učíme se českou znakovou řeč (vydalo nakladatelství Septima, spol. s r.o.), byla to naše vůbec první „učebnice" znakové řeči pro malé sluchově postižené děti a jejich rodiče.
Při schůzce vedoucích projektů Socrates - Comenius v listopadu 2000 v Bruselu, kde bylo hlavním cílem vytvořit skupiny, tvořené zástupci jednotlivých zúčastněných zemí pro řešení jednotlivých projektů s aktivním zapojením ...
Repková, Kvetoslava(Univerzita Karlova v Praze, 2002)
Ako paradoxné v živote zvykneme nazývať také situácie a javy, kedy sa veci vyvíjajú iným spôsobom a smerom, ako očakávame. Pri očakávaniach pritom vychádzame z našich predchádzajúcich skúseností, ktoré pri definovaných ...
Kročanová, Ľubica(Univerzita Karlova v Praze, 2002)
Integráciu všeobecne považujeme za príležitosť pre spoločenskú akceptáciu ľudí s postihnutím, za odraz odporu voči ich segregovanej existencii a fungovaniu, za jednu z foriem rozvíjania ich osobnostného potenciálu v oblasti ...
Šafránková, Pavla(Univerzita Karlova v Praze, 2002)
Dlouhodobá péče o zdravotně postiženého člena rodiny zpravidla naruší běžnou rovnováhu rodinného prostředí. Rodina na tuto situaci není připravena. Je nucena zásadně změnit svůj každodenní režim a průběžně řešit náležitosti ...
Jedním z nejzávažnějších fenoménu ve vývoji trestné činnosti v České republice jsou kvalitativní a kvantitativní změny v trestné činnosti dětí a mladistvých.
Jedlička, Richard; Klíma, Petr(Univerzita Karlova v Praze, 2002)
Sociálně pedagogická a poradenská práce s dětmi a dospívající mládeží v obtížných situacích, pomoc a podpora k jejich úspěšnému zvládání životních úkolů a sociálních nároků se musí stále vyrovnávat s novými metodickými i ...
V době, kdy se připravoval zákon o Probačni a mediační službě (PMS) a jeho účinnost se předpokládala k 1. 1. 2001, objevila se potřeba připravit pro novou službu kvalifikované úředníky a asistenty. Hledalo se v oblasti ...
Zahradníková, Marcela(Univerzita Karlova v Praze, 2002)
Vzhledem ke skutečnosti, že individuální integrace žáků s mentálním postižením do škol béžného typu není v současnosti legislativou umožněna, MŠMT ČR , odbor speciálního vzdělávání a institucionální výchovy, zařazuje na ...