Volume 008 (1998): Recent submissions

  • Smejkalová, Hana (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR (IPPP ČR) byl koncipován a zřízen MŠMT v roce 1994. Mezi hlavní úkoly IPPP ČR patří: metodicky vést a koordinovat systém pedagogicko-psychologického poradenství a zajišťovat ...
  • Magniová, Libuše (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    „Pane učiteli, snad to nezkazíme? Pane učiteli, mám ten šátek dobře uvázaný? Pane učiteli, jsem dobře učesaná? Pane učiteli, pane učiteli..." Takto se projevovala tréma členů „country - taneční skupiny" vedené učitelem ...
  • Peutelschmiedová, Alžběta (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Ve druhé polovině dvacátých let našeho století přicházejí na univerzitu v Iowě nezávisle na sobě dva mladí muži s nadějí, že se zde zbaví své těžké koktavosti. Oba už problematiku balbuties po celý život neopustili.
  • Liška, Jan (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Mezi uznávanou evropskou osobnost na poli speciální pedagogiky, u nás teprve objevovanou, patří dánský speciální pedagog Niels Erik BANK-MIKKELSEN (1910-1990).
  • Šotolová, Eva (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Rumunsko je země s velkou koncentra-cí romského obyvatelstva. V srpnu 1991 vydal Helsinský výbor podrobnou zprávu o dodržování lidských práv a svobod Romů v Rumunsku. Helsinský výbor (Helsinky Watch)byl založen v roce 1978. ...
  • Švarcová, Iva (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Jedním z úkolů demokratické společnosti je pečovat o bezproblémové společné soužití příslušníků různých etnik, komunit a kultur. Povinností majoritní společnosti je vytvářet rovnoprávné podmínky pro rozvoj všech národnostních ...
  • Jeníčková, Jana (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    S nástupem a vývojem výpočetní techniky se téměř pro všechny zdravotně postižené otevřely dveře pro zapojení do pracovního procesu a sebeuplatnění ve společnosti.
  • Zicha, Zbyněk; Zicha, Zbyněk (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Od devadesátých let, intenzivně od r. 1996 organizujeme vzdělávací akce kreativně expresivní výchovy a arteterapie (KEVA), především pro pracovníky z oblasti sociální a ze školství. Cílem této práce je pokusit se o určité ...
  • Valenta, Milan (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Vícc jak sto let se odborníci zamýšlejí nad diagnostickou hodnotou dětské kresby. Za tu dobu bylo vyprojektováno velké množství standardizovaných testů i nestandardizovaných metodických postupů využívajících kresby k ...
  • Hrubý, Jaroslav (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Slyšeni očima je velmi delikátní umění, jimž může bystré a pozorné oko podle pohybu rtů slyšet i to, co mluví kterákoliv osoba.
  • Boková, Ludmila (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Na KRUHu - preventivně výchovném oddělení Střediska pro mládež Klíčov -pracujeme s dětmi a mladými lidmi, v jejichž chování se objevily signály naznačující, že něco není v pořádku. Na doporučení škol, odborů péče o děti a ...
  • Vytlačilová, Jana (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Psycholog C. G. Jung kdysi řekl, že pro porozumění jednotlivému člověku, konkrétně psychiatrickému pacientovi, je nejdůležitější vědět, jaké obecné psychologické, mravní a duchovní otázky hýbou naší dobou.
  • Jirásek, Michal; Pavlů, Veronika (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    V našem Středisku již dva roky funguje klub pro teenagery - KRUH. Je to dost dlouhá doba na to, abychom se mohli ohlédnout a zhodnotit, co takový klub může přinést mladým lidem.
  • Krahulcová, Beáta (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Středisko výzkumu a inovací dalšího vzdělávání učitelů a katedra speciální pedagogiky organizují další vzdělávání logopedů ve školství.
  • Dohnalová, Marie (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    V téchto měsících řeší každá nadace otázku, jak bude nadále pokračovat ve své činnosti. Od 1. ledna tohoto roku se j iž nevyužívá novelizace občanského zákoníku, nýbrž je v platnosti dlouho očekávaný zákon č. 227/1997 Sb., ...
  • Unknown author (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
  • Šebesta, František (Univerzita Karlova v Praze, 1998)
    Výuka znakové řeči je stále obtížný problém a vytvořený multimediální program je prostředkem jak mnoho potíží odstranit. Z hlediska uživatele je jistě příjemné, že žák je učitelem stále „očekáván" a vyučován v době pro ...

Search DSpace


Browse

My Account