Homola, Petr; Tenklová, Markéta; Jarolímová, Dagmar(Univerzita Karlova v Praze, 1998)
Ústav sociální péče a Centrum zdravotně postižených (ÚSP-CZP) „Klíček" v Záluží u Tábora je denní a týdenní stacionář, kde je klientům poskytována výchova, vzdčlání, terapie (muzikoterapie, arteterapie, ergoterapie, pracovní ...
Holubová, Helena(Univerzita Karlova v Praze, 1998)
Díky nadaci Hilton / Perkins International jsem spolu se svými kolegyněmi Mgr. Pavlínou Prymusovou ze Střediska rané péče v Ostravě a Mgr. Jiřinou Dohnalovou z Institutu pro neslyšící v Berouně mohla absolvovat šestiměsíční ...
Kolářová, Barbora; Hájek, Petr; Štencová, Markéta(Univerzita Karlova v Praze, 1998)
Stanislav Svačina se narodil 27. kvčtna 1898 v Kolovči u Domažlic. Po maturitč, kterou vykonal 3. července 1917. přijal místo zastupujícího učitele na obecné škole v Srbicich. Dále vyučoval také na obecných školách u sv. ...
Roku 1991 jsem nastoupil na místo mi-stra odborné výchovy v knihařské dilné Jedličkova ůstavu v Praze. Nyní tam sice již pátým rokem nepracuji, přesto na Jedličkův ústav často vzpomínám. Působeni v Jedličkově ústavu bylo ...
Janásková, Dagmar(Univerzita Karlova v Praze, 1998)
Denní praxe poradenského psychologa ukazuje, že k pozitivnímu posunu v řešení konkrétního případu je nutné, aby se osobní angažovanost rodičů v pomoci dítěti neomezovala na pouhou návštěvu poradny, pasivní vyslechnuti rad ...
Nikdo ncpopirá význam mluvy pro neslyšící. Schopnost domluvit se alespoň v nejbližším okolí, které si je schopno zvyknout i na značné zkreslenou artikulaci neslyšících, významné usnadňuje komunikaci. Je však otázkou, co ...
Šebesta, František(Univerzita Karlova v Praze, 1998)
Program KOSTKY byl vytvořen jako univerzálni prostředek pro účely speciální komunikace, který je možné přesně přizpůsobit speciálním potřebám konkrétni osoby. Může být vhodným prostředkem v případech omezené schopnosti ...
Gorej, Ladislav; Huszághová, Gabriela; Péter, Eugen(Univerzita Karlova v Praze, 1998)
Materiál publikuje výsledky prieskumu postojov učiteľov 1 stupňa, výchovných poradcov a riaditeľov ZŠ k integrácii zdravotne postihnutých detí do bežných tried ZŠ.
Zahradníková, Marcela(Univerzita Karlova v Praze, 1998)
Hodnocení žáka je nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu, klasifikace je jednou z jeho hlavních forem. Spolu s probíhající transformaci školství a s ní související změnou pojetí dítěte v subjekt výchovy vyvstává ...