Mühlpachr, Pavel(Univerzita Karlova v Praze, 2003)
Měsíc září je každoročně ve znamení celé řady konferencí, které se prezentují na akademických půdách před vlastním zahájením akademického roku. Ani Peda-gogická fakulta Masarykovy univerzity nezůstala v pozadí a uspořádala ...
Klenková, Jiřina(Univerzita Karlova v Praze, 2003)
Příspěvek si neklade za cíl postihnout téma afázii v celé šíři, autorčiným záměrem je pouze upozornit speciální pedagogy na problematiku afázií u děti. O afá-ziích v dětském věku v naší literatuře nacházíme jen málo ...
Co je to hluchoslepota? Pří hledání od-povědi nacházíme různé definice a popisy tohoto pojmu. O tom, co tento pojem znamená, se stále diskutuje. Na pořadu dne je otázka, jak odlišit hluchoslepotu od jiných smyslových postižení.
Hranice
mezi vzděláváním a výchovou nelze vymezit právě pro jejich provázanost a prostupnost. Škola vedle plnění svých základních cílů v oblasti vzdělávání působí na osobnostní rozvoj každého žáka a ovlivňuje způsoby jeho ...
V letech 1999-2003 byl v rámci grantového projektu Nové možnosti vzdělávání učitelů, vychovatelů a žáků pro učící se společnost 21. století (VZO: msm 174500001) realizován subprojekt nazvaný Řízení a mezilidské vztahy ve ...
Břicháček, Václav(Univerzita Karlova v Praze, 2003)
Vývojová psychologie a psychopatologie v poslední době sleduje, do jaké míry se praxe rodinné výchovy přenáší z jedné generace na druhou. Z běžné zkušenosti víme, že chybná a nedůsledná výchova v rodině bývá mnohdy spojena ...
Repková, Kvetoslava(Univerzita Karlova v Praze, 2003)
Spoločnou
črtou zobrazovania (portrétovania) ľudí so zdravotným postihnutím v posledných niekoľký'ch desaťročiach bolo produkovanie obrazov, ako ich je zvyknem nazývať, žobráka alebo Batmana ... Takéto obrazy sú jednostranné ...