Speciální pedagogika: Recent submissions

  • Krchová, Alžběta (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    Cílem článku je výčet základních aktuálních metod výuky čtení v České republice s de- tailním popisem metody Sfumato (metody splývavého čtení). Autorka popisuje metodu jak z teore- tického, tak z praktického hlediska. ...
  • Pilát, Miroslav (Univerzita Karlova v Praze, 2014)
    Dostupnost a kvalita sociálních služeb patří k nosným tématům právě probíhající trans- formace sociálních služeb v České republice. Stať se zabývá dostupností sociálních služeb zajišťova- nou metodou komunitního plánování ...
  • Hádková, Kateřina (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    Příspěvek se zabývá problematikou čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantá- tem. Ke zjištění stavu čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v základních školách hlavního vzdělávacího proudu i v základních ...
  • Márová, Ivana; Pančocha, Karel; Přinosilová, Dagmar (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    Syndrom vyhoření, stav celkového psychického a fyzického vyčerpání, je spojován s ce- lou řadou profesí, zejména však s těmi, jejichž hlavní náplní je práce s lidmi. Takovou profesí je také profese pedagoga, kterou lze ...
  • Syka, Josef (Univerzita Karlova v Praze, 2014)
    Language is one of the most important of the cognitive functions of the human brain. This article reviews contemporary knowledge on the in volvement of individual brain areas in the recognition and generation of human ...
  • Zikl, Pavel; Binnebesel, Józef (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    V tomto článku jsou prezentovány dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na percepci stra- chu ze smrti. Výzkum je součástí širšího projektu, který probíhá v Polsku, České republice, Itálii a na Ukrajině. Zde jsou uvedeny výsledky ...
  • Pecina, Pavel (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
  • Michalová, Zdeňka; Stejskal, Bohumil; Šuráňová, Martina; Šulcová, Veronika (Univerzita Karlova v Praze, 2014)
    Anotace: Článek informuje čtenáře o specifikách rodin vychovávajících děti s hyperkinetickým syn- dromem (dále HKS). Nejprve charakterizuje hyperkinetické poruchy v porovnání s poruchou pozor- nosti s hyperaktivitou (dále ...
  • Hauner, Milan (Univerzita Karlova v Praze, 2014)
    The article is based on a unique cache of private papers belonging to my mother Gertrud Hauner, née Jacob (1904–1996). I have tried to integrate their contents with an account of the evolution of the racial legislation of ...
  • Procházková, Lucie (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    Při volbě budoucího povolání a profesního vzdělávání potřebují mladí lidé často pomoc. Tu jim vedle rodičů poskytují učitelé, poradenští pracovníci na školách i mimo školu. U řady mla- dých lidí znesnadňuje volbu vhodné ...
  • Šimůnek, Michal V. (Univerzita Karlova v Praze, 2014)
    Během nacistické okupace českých zemí a druhé světové války byl v letech 1940–1945 v pří- hraničních oblastech připojených k Německu jako tzv. říšská župa Sudety (Reichsgau Sudetenland) zaveden rasově hygienicky (eugenicky) ...
  • Šteklová, Petra; Strnad, Pavel (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    V článku shrnujeme ve vybraných aspektech naše desetileté zkušenosti s atletickým tré- ninkem spastické atletky třídy T38 na úrovni reprezentace ČR (souhrn z let 2002−2012). Člá- nek přináší informace o realizaci tréninku ...
  • Šulovská, Monika (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    V príspevku predstavujeme single-subject research (výskum s jedným subjektom), ktorý je podľa viacerých autorov vysoko validnou a reliabilnou metodológiou. Single-subject research zohráva dôležitú úlohu v rozvíjaní praxe ...
  • Kostelecká, Yvona; Kostelecký, Tomáš; Jančařík, Antonín; Kohnová, Jana (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    České země patřily mezi etnicky heterogenní území s vysokým procentem zastoupení německy mlu- vícího obyvatelstva. Historické události 20. století ovšem vedly k tomu, že na konci 80. let minulého století se Česko vřadilo ...
  • Chrastina, Jan; Tomanová, Milena (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    Chronická spasticita je výrazným symptomem mozkové obrny. Ovlivňuje nejen celkovou kvalitu života této cílové skupiny, ale také výkon běžných denních činností, úroveň samostatnosti a míru soběstačnosti klientů. Cílem ...
  • Liscová, Lucie; Vařeková, Jitka (Univerzita Karlova v Praze, 2015)
    Výzkumy z poslední doby shodně poukazují na nárůst počtu dětí s diagnostikovanými poruchami autistického spektra (PAS), což do jisté míry může být způsobeno snížením věku, kdy je autismus diagnostikován, a též stanovení ...
  • Radkovičová, Jitka (Univerzita Karlova v Praze, 2014)
    Na vzdělání byl v židovské populaci vždy kladen maximální důraz. Židé v něm viděli nejen prostředek k osobnostnímu rozvoji, ale vzdělaného jedince brali jako potenciálního přispě- vatele k vylepšení sociálního „ratingu“ ...
  • Kuřina, František (Univerzita Karlova v Praze, 2014)
    Cílem článku je ukázat některé možnosti činnostních přístupů k vyučování v počátečním matematickém vzdělávání na základních školách praktických. Výklad je ilustrován příklady z geometrie. Dále se článek zabývá významem ...
  • -red- (Univerzita Karlova v Praze, 1996)
    Věta správně zní: Zatímco u nás je dí-těti zařazenému do speciální školy za ur-čitých podmínek umožněno navštěvovat školu běžnou, v Británii se v zájmu rov-nosti vzdělávacích příležitostí vždy před-pokládá jeho zařazení ...
  • Unknown author (Univerzita Karlova v Praze, 1992)

Search DSpace


Browse

My Account