| dc.contributor.author | Strnadová-Lednická, Iva | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-25T07:57:07Z | |
| dc.date.available | 2015-03-25T07:57:07Z | |
| dc.date.issued | 2005 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/880 | |
| dc.description.abstract | Cílem tohoto článku je informovat čtenáře o výsledku výzkumu stresových resilientních činitelů v rodinách dětí s dyslexií. Skupinu výzkumného šetření tvoří 63 rodin, a to rodiče žáků navštěvujících 3., 5. a 8. třídy základních škol pro děti se specifickými poruchami učeni a chováni či specializované třídy. Výsledky výzkumu potvrdily předpoklad, že dyslexie je zdrojem stresu pro rodiny dětí s tímto postižením a že identifikace jednotlivých kategorií zdrojů stresu může napomoci ke zlepšení úrovně podpory poskytované rodinám těchto dětí. | cs |
| dc.format.extent | 200-215 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 15;3 | |
| dc.subject | stres | cs |
| dc.subject | resilienční činitele | cs |
| dc.subject | dyslexie | cs |
| dc.subject | rodina | cs |
| dc.subject | specifické poruchy učení | cs |
| dc.subject | metoda zakotvené teorie | cs |
| dc.title | Stresové a resilienční faktory v rodinách s dětmi se specifickými poruchami učení | cs |
| dc.type | Article | cs |