| dc.contributor.author | Šotolová, Eva | |
| dc.date.accessioned | 2017-11-22T13:18:07Z | |
| dc.date.available | 2017-11-22T13:18:07Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/1600 | |
| dc.description.abstract | The text looks at some approaches in the area of education of minorities with a focus on the Roma national minority in the Czech and Slovak republics. Ithighlights affirmative approaches in education and applying the European Charter for Regional and Minority Languages. It takes as starting point the fact that the Roma were and are a heterogenic group and have the right to have their own culture, and their own language. | en |
| dc.description.abstract | Předložený text se zaměřuje na některé přístupy v oblasti vzdělávání minorit s důrazem na romskou národnostní menšinu v ČR a SR. Klade důraz na význam afirmativních přístupů ve školství a uplatňování Evropské charty pro regionální či menšinové jazyky. Vychází ze skutečnosti, že Romové byli a jsou heterogenní skupina, mají právo na vlastní kulturu, na vlastní jazyk | cz |
| dc.format.extent | 27-31; 5 stran | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 26;1 | |
| dc.subject | Integrace | cs |
| dc.subject | segregace | cs |
| dc.subject | romská národnostní menšina | cs |
| dc.subject | jazyková bariéra | cs |
| dc.subject | romský jazyk | cs |
| dc.subject | Evropská charta regionálních či menšinových jazyků | cs |
| dc.subject | afirmativní akce | cs |
| dc.subject | asistent pedagoga | cs |
| dc.subject | přípravná třída | cs |
| dc.subject | kompenzační třídy | cs |
| dc.subject | chudoba | cs |
| dc.subject | romské školy | cs |
| dc.subject | oddělené třídy | cs |
| dc.title | Segregovaná výuka romských dětí v České republice a Slovenské republice s důrazem na romský jazyk | cs |
| dc.type | Article | cs |