| dc.contributor.advisor | The article describes one of many possibilities for exploiting the unconven- tional art technique, “Coloured Little Apples” in teaching pupils with pro- found mental retardation. The rationale and aim of the article is to show that the expressive art technique is intended for everyone, including the mentally handicapped. This technique develops their aesthetic practical ar- tistic sensibility. | |
| dc.contributor.author | Balcarová, Mája | |
| dc.date.accessioned | 2017-11-20T07:41:49Z | |
| dc.date.available | 2017-11-20T07:41:49Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/1584 | |
| dc.description.abstract | Článek popisuje jednu z mnoha možností využití netradiční výtvarné techniky „Barevná jablíčka“ u žáků s těžkou mentální retardací. Smyslem a účelem je ukázat, že výtvarný výrazový prostředek je určený každému, tedy i lidem s mentálním postižením. Tato technika rozvíjí jejich estetické výtvarné cítění. | cs |
| dc.description.abstract | The article describes one of many possibilities for exploiting the unconven- tional art technique, “Coloured Little Apples” in teaching pupils with pro- found mental retardation. The rationale and aim of the article is to show that the expressive art technique is intended for everyone, including the mentally handicapped. This technique develops their aesthetic practical ar- tistic sensibility. | en |
| dc.format.extent | 257-261 ; 5 stran | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 25;3 | |
| dc.subject | výtvarná výchova | cs |
| dc.subject | mentální retardace | cs |
| dc.subject | žáci | cs |
| dc.title | Výtvarná výchova žáků s těžkou mentální retardací | cs |
| dc.type | Article | cs |