| dc.contributor.author | Gajdzica, Zenon | |
| dc.date.accessioned | 2017-11-14T09:10:01Z | |
| dc.date.available | 2017-11-14T09:10:01Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/1570 | |
| dc.description.abstract | Zdravotně postižení a sociálně znevýhodnění žáci v Polsku mohou realizovat školní do- cházku různým způsobem. Integrační vzdělávání je jedním z nich. Jeho model, kromě často zdů- razňovaných výhod, s sebou taktéž přináší různé obtížné situace. V tomto článku jsou prezentová- ny názory pedagogů vyučujících v integračních třídách na problémové situace, s nimiž se setkali. Účelem analýzy je tedy především uvést a rozebrat potíže v každodenní práci učitele v integrační třídě, a to v různých oblastech – metodické, organizační, sociální a ekonomické. | cs |
| dc.description.abstract | Problematic Situations in the Views of Teachers of Integrated Classes as a Contribution to Discussion on the Conception of Integrated Education in Poland In Poland there are various forms of education for disabled and socially disadvan- taged pupils in their years of compulsory school attendance. Integrated education is one of them. While its advantages are frequently emphasised, this model of education also creates some difficult situations in practice. The article presents the opinions of teachers working in integrated classes on the problem situations that they have encountered, The aim of the study is then principally to describe and discuss difficulties in the daily practice of an integrated class teacher in different aspects: methodological, organizational, social and economic. | en |
| dc.format.extent | 197-205 ; 9 stran | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 25;3 | |
| dc.subject | integrační vzdělávání | cs |
| dc.subject | postižený a znevýhodněný žák | cs |
| dc.subject | učitel | cs |
| dc.subject | speciální vzdělávací potřeby | cs |
| dc.title | Problémové situace v názorech učitelů integračních tříd jako příspěvek k diskusi nad koncepcí integračního vzdělávání v Polsku | cs |
| dc.type | Article | cs |