DSpace Repository

Faktory, které determinují výuku informatiky v základním vzdělávání žáků se zrakovým postižením

Show simple item record

dc.contributor.author Prázdná, Radka
dc.date.accessioned 2014-12-22T09:07:41Z
dc.date.available 2014-12-22T09:07:41Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/127
dc.description.abstract Text usiluje o předložení souvislostí, které determinují výuku informatiky v základ-ním vzdělávám žáků se zrakovým postižením. Prezentované výsledky jsou dílčím výstupem kvantitativního výzkumu, který byl zaměřen na problematiku žáků a studentů s postižením zraku v kontextu významu informačních a komunikačních technologií pro edukační proces i následnou kvalitu jejich života. Pro analýzu sebraných dat byly použity postupy frekvenč-ní statistiky výpočty četnosti, relativní četnosti a statistického testu významnosti chí-kvadrát. Na podkladě výsledků empirického šetření je čtenář seznámen s oblastmi, které determinují výuku informatiky u žáků se zrakovým postižením v primární edukaci. Analýza sebraných dat je též východiskem pro nástin optimalizace výuky informatiky žáků se zrakovým postiže-ním. Pozornost je především věnována faktorům institucionálním a individuálně osobnost-ním, které jsou vázané na žáka s postižením zraku. V případě některých proměnných je dán prostor komparaci hlavního vzdělávacího proudu a základních škol pro žáky se zrakovým postižením. cs
dc.format.extent 210-219 s. cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze
dc.relation.ispartofseries Speciální pedagogika cs
dc.relation.ispartofseries 23;3
dc.subject osoba se zrakovým postižením cs
dc.subject žáci cs
dc.subject kompetence k učení cs
dc.subject informační technologie cs
dc.subject komunikační technologie cs
dc.subject základní vzdělání cs
dc.subject vědecký výzkum cs
dc.subject osobnost cs
dc.subject instituce cs
dc.title Faktory, které determinují výuku informatiky v základním vzdělávání žáků se zrakovým postižením cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account