| dc.contributor.author | Titzl, Boris | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-24T12:45:26Z | |
| dc.date.available | 2015-03-24T12:45:26Z | |
| dc.date.issued | 2005 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/861 | |
| dc.description.abstract | M. Sovák v díle Biologické základy učení uvažuje mj. o způsobech učení, které definuje pomocí čtyř obecných typů učení: komunikativního, vizuálního, haptického a pohybového, verbálné abstraktního. Typy učení lze chápat jako cestu, která je nastavená v organismu a po níž se učící dobírá k výsledkům poznávacího procesu. Naproti tomu styl učení je spíš cíl, který si učící volí, resp. účel, který sleduje. Dimenzemi myšlení se pak jeví rozmanité intelektové sklony, které člověk v průběhu života využívá a rozvíjí. Tyto danosti lze specificky vztáhnout k učení osob s různým druhem postižení. Uvedeny jsou příklady k učení osob s postižením mentálním, zrakovým a sluchovým a dokládají se jimi možnosti speciálně pedagogického využití plasticity lidského mozku. | cs |
| dc.format.extent | 166-172 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 15;3 | |
| dc.subject | typy učení | cs |
| dc.subject | styly učení | cs |
| dc.subject | dimenze myšlení | cs |
| dc.subject | osoby s mentálním postižením | cs |
| dc.subject | osoby se zrakovým postižením | cs |
| dc.subject | osoby se sluchovým postižením | cs |
| dc.title | Inspirace dílem M. Sováka "Biologické základy učení" | cs |
| dc.type | Article | cs |