DSpace Repository

Inspirace dílem M. Sováka "Biologické základy učení"

Show simple item record

dc.contributor.author Titzl, Boris
dc.date.accessioned 2015-03-24T12:45:26Z
dc.date.available 2015-03-24T12:45:26Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/861
dc.description.abstract M. Sovák v díle Biologické základy učení uvažuje mj. o způsobech učení, které definuje pomocí čtyř obecných typů učení: komunikativního, vizuálního, haptického a pohybového, verbálné abstraktního. Typy učení lze chápat jako cestu, která je nastavená v organismu a po níž se učící dobírá k výsledkům poznávacího procesu. Naproti tomu styl učení je spíš cíl, který si učící volí, resp. účel, který sleduje. Dimenzemi myšlení se pak jeví rozmanité intelektové sklony, které člověk v průběhu života využívá a rozvíjí. Tyto danosti lze specificky vztáhnout k učení osob s různým druhem postižení. Uvedeny jsou příklady k učení osob s postižením mentálním, zrakovým a sluchovým a dokládají se jimi možnosti speciálně pedagogického využití plasticity lidského mozku. cs
dc.format.extent 166-172 s. cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze cs
dc.relation.ispartofseries Speciální pedagogika cs
dc.relation.ispartofseries 15;3
dc.subject typy učení cs
dc.subject styly učení cs
dc.subject dimenze myšlení cs
dc.subject osoby s mentálním postižením cs
dc.subject osoby se zrakovým postižením cs
dc.subject osoby se sluchovým postižením cs
dc.title Inspirace dílem M. Sováka "Biologické základy učení" cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account