Housarová, Blanka(Univerzita Karlova v Praze, 2005)
Text popisuje průběh logopedické péče u progresivního onemocnění. Autor člení své působení na určité etapy. Během své logopedické intervence využil široké spektrum působení (např reedukaci, stimulaci, kompenzaci) na všech ...
Autor vyšetřil u vzorku dětí předškolního věku (N = 85) oční pohyby a sledoval čtenářský vývoj těchto dětí po dobu 5 let, resp. od 1. do 5. ročníku základní školy. Testoval hypotézu, podle níž jsou mezi očními pohyby a ...
Článek nastoluje otázku estetické hodnoty produkce osob s mentálním postižením v oblasti výtvarného a dramatického umění. Autor článku objasňuje kořeny výtvarného sméru ArtBrut (Outsider Art) a přiřazuje k němu divadelní ...
Článek se věnuje pojmu „kombinované postižení", jeho definování, vývoji, modelům přístupu. Dále pak kategorizaci osob s tímto postižením a problematice vztahu téžkého a kombinovaného postižení.
Macurová, Alena; Vysuček, Petr(Univerzita Karlova v Praze, 2005)
Informace o klasifikátorech jako specifickém prostředku znakových jazyků je opřena o obecné vymezení klasifikátorů. V souvislosti s českým znakovým jazykem je pak klasifikátor vyložen jako komplexní jazykový prostředek, ...
Michalík, Jan; Růžička, Michal(Univerzita Karlova v Praze, 2005)
Autoři seznamují čtenáře s výsledkem projektu, jehož cílem bylo provést rozsáhlejší šetření v oblasti skupinové integrace ve speciálních třídách běžných základních škol. Článek má poskytnout první informace získané ...
Repková, Kvetoslava(Univerzita Karlova v Praze, 2005)
Autorka sa v článku venuje vybraným aspektom fenoménu integrácie odborných činností zamestnancov zariadení sociálnych služieb pre ľudí so zdravotným postihnutím vyplývajúcich z holistického poňatia potrieb klientov týchto ...