Speciální pedagogika: Recent submissions

  • Peutelschmiedová, Alžběta (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    National Institute on Deafness and Other Communication Disorders v Bethesdě v USA započal v roce 1997 Family Research Project on Stuttering s účelem prozkoumat genetické faktory u hereditámího výskytu balbuties.
  • Sander, Alfred (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Na Sárské univerzitě v Saarbruckenu je od roku 1989 zavedeno rozšiřující studium integrativní pedagogiky, které by mělo frekventantům poskytovat kvalifikaci pro společnou výchovu a vzdělávání postižených a nepostižených dětí.
  • Matuška, Ondrej; Magdaléna, Lehocká (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Ešte pred desiatimi rokmi úvaha o príprave sluchovo postihnutých učiteľov a vychovávateľov na Slovensku mohla vzbudiť dojem z pedagogickej fikcie. Dnes je to realita, ktorá sa stala predmetom skúmania a ďalšieho rozvoja.
  • Jankovský, Jiří (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Významným předpokladem úspěšnosti komplexní rehabilitační péče, resp. ucelené rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením je mimo jiné schopnost všech zúčastněných efektivně pracovat v týmu.
  • Švarcová, Iva (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Není ještě daleko za námi doba, kdy děti s mentálním postižením byly „úředně" rozdělovány na vzdělavatelné a nevzděla-vatelné, a to zpravidla jednorázovým aktem a s platností na celý život.
  • Teplá, Marta (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Základní dokument právního řádu Ústava ČR zajišťuje v Listině práv a svobod právo VŠECH dětí na vzdělávání. Aby toto právo nezůstalo pouze proklamací, je nezbytné odstranit ze školského zákona správní akt osvobození od ...
  • Švecová; Květoňová, Lea (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Dětem, u nichž bylo diagnostikováno již od narození či raného věku těžké zrakové postižení, příp. kombinované postižení, napomáhá časné poradenství optimalizovat jejich vývoj. Zejména u dětí se smyslovým postižením je ...
  • Nikolovová, Anastázie (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    O potřebnosti muzikoterapie pro děti se sluchovým postižením psal prof. Kábele v knize Somatopedie v r. 1992. Zahrnul je do systému rehabilitačních metod jako pedagogickou metodu spolu s psychoterapií hrou, biblioterapií, ...
  • Michalová, Zdena (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Zásadním zlomem v životě dítěte se stává jeho nástup do školy, získání role školáka, kterou však nelze považovat v žádném případě za výběrovou.
  • Janotová, Nikol (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Ve svém příspěvku bych se chtěla zaměřit na pojetí kombinovaných vad, jak k nim přistupoval Miloš Sovák a zároveň jak se postoj k této problematice v průběhu let měnil, vyvíjel.
  • Vitásková, Kateřina (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    V úvodu bych rada zdůraznila výchozí Sovákovo tvrzení nepoznané vady nebo alespoň nesprávně chápane bývaji příčinou toho, že dité je nespravedlivé hodnoceno a nesprávné zařazeno (Sovák 1978b)
  • Kocurová, Marie (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Příspěvek na konferenci pořádané k výročí prof, Sováka si dělá ambice přispět k diskusím o speciální pedagogice jako předmětu a oboru vysokoškolské přípravy.
  • Jesenský, Ján (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Počátky vědního a univerzitního oboru speciální pedagogiky spadají do konce 19. století. Již tehdy bylo zjevné, že speciální pedagogiku nelze rozv íjet bez ohledu na poznatky o postiženém dítěti
  • Süssová, Jana (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Je velmi těžké hodnotit prací člověka, kterého jste znali, velmi si ho s ážili, a přitom nemit možnost konzultace s nim Většina prací prof Sováka je poplatná době. ve kterc vznikla.
  • Lašťovka, Milan (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Prof MUDr. et PhDr Miloš Sovák. DrSc., je proslulým zakladatelem oboru speciální pedagogiky v měřítku našem, národním, ale t v měřítku mezinárodním.
  • Titzl, Boris (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Jakkoliv pov ažujeme profesora Miloše Sováka za zakladatelskou osobnost české (československé) speciální pedagogiky, nelze o jeho pojetí tohoto interdisciplinárního oboru hovořit, aniž bychom si připomněli tradice a kořeny, ...
  • Kantor, Milan (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Působí na nás prostřednictvím toho, co napsal Mladí lide, současní i budoucí studenti, ho už jinak nepoznají Přímých pamětníků stále ubývá. Co psát o ném po deseti letech od úmrtí, kdy vzpomínáme v roce jeho nedožitých 95 let?
  • Zahradníková, Jana (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
  • Jirásek, Michal (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Horolezectví spadá do skupiny rizikových sportů, jejichž základní charakteristikou je zaměření pohybové aktivity na zvládnutí obtížných proměnlivých přírodních podmínek a náročných překážek a jimi vyvolaných nepříjemných ...
  • Blatníková, Tereza; Vaňková, Hana (Univerzita Karlova v Praze, 2000)
    Jako studentky prvního ročníku Pedagogické fakulty UK jsme v rámci Vstupního kurzu a dějin speciální pedagogiky dostaly za úkol vypracovat zápočtovou práci na téma Městský sirotčinec hlavního města Prahy. Shromáždění různých ...

Search DSpace


Browse

My Account