DSpace Repository

Vliv sociálních faktorů na děti se specifickými poruchami učení

Show simple item record

dc.contributor.author Strnadová, Iva
dc.contributor.author Krejčová, Lenka
dc.date.accessioned 2015-03-17T08:04:05Z
dc.date.available 2015-03-17T08:04:05Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/393
dc.description.abstract Článek informuje o výzkumném projektu realizovaném v Psychiatrickém centru Praha,' který se věnoval problematice sociálního a rodinného zázemí dětí s dyslexií. První etapu výzkumu představovala anketa zjišťující informovanost o problematice dyslexie mezi skupinami, jejichž profesionální i osobní postoje k dětem s dyslexií mohou výrazně ovlivňovat jejich sebepojetí i školní úspěšnost. Výzkum zjišťoval znalosti v šesti různých sférách poruch učení a odhalil řadu zajímavých výsledků. Druhá etapa výzkumu byla zaměřena na analýzu stresových činitelů v rodinách dětí s dyslexií. Výsledky rozhovorů s 63 rodinami ukázaly mimo jiné to, že rodiče přikládají velký význam spolupráci se školou, dále pak s poradenskými zařízeními. Celkově je možné říci, že spolupráce se školou je však stále jedním z nejčastěji uváděných zdrojů stresu. cs
dc.format.extent 115-127 s. cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze cs
dc.relation.ispartofseries Specialní pedagogika cs
dc.relation.ispartofseries 16;2
dc.subject anketa cs
dc.subject informovanost o dyslexii cs
dc.subject učitelé syslektiků cs
dc.subject rodiče dyslektiků cs
dc.subject spolužáci dyslektiků cs
dc.subject stres cs
dc.subject poradna cs
dc.subject integrace cs
dc.title Vliv sociálních faktorů na děti se specifickými poruchami učení cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account