| dc.contributor.author | Strnadová, Iva | |
| dc.contributor.author | Krejčová, Lenka | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-17T08:04:05Z | |
| dc.date.available | 2015-03-17T08:04:05Z | |
| dc.date.issued | 2006 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/393 | |
| dc.description.abstract | Článek informuje o výzkumném projektu realizovaném v Psychiatrickém centru Praha,' který se věnoval problematice sociálního a rodinného zázemí dětí s dyslexií. První etapu výzkumu představovala anketa zjišťující informovanost o problematice dyslexie mezi skupinami, jejichž profesionální i osobní postoje k dětem s dyslexií mohou výrazně ovlivňovat jejich sebepojetí i školní úspěšnost. Výzkum zjišťoval znalosti v šesti různých sférách poruch učení a odhalil řadu zajímavých výsledků. Druhá etapa výzkumu byla zaměřena na analýzu stresových činitelů v rodinách dětí s dyslexií. Výsledky rozhovorů s 63 rodinami ukázaly mimo jiné to, že rodiče přikládají velký význam spolupráci se školou, dále pak s poradenskými zařízeními. Celkově je možné říci, že spolupráce se školou je však stále jedním z nejčastěji uváděných zdrojů stresu. | cs |
| dc.format.extent | 115-127 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Specialní pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 16;2 | |
| dc.subject | anketa | cs |
| dc.subject | informovanost o dyslexii | cs |
| dc.subject | učitelé syslektiků | cs |
| dc.subject | rodiče dyslektiků | cs |
| dc.subject | spolužáci dyslektiků | cs |
| dc.subject | stres | cs |
| dc.subject | poradna | cs |
| dc.subject | integrace | cs |
| dc.title | Vliv sociálních faktorů na děti se specifickými poruchami učení | cs |
| dc.type | Article | cs |