| dc.contributor.author | Furmaníková, Lada | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-17T07:50:34Z | |
| dc.date.available | 2015-03-17T07:50:34Z | |
| dc.date.issued | 2006 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/390 | |
| dc.description.abstract | Článek předkládá teoretické rozpracováni vztahu mezi tvořivostí a mentálním postižením. Je zde definován základní teoretický aparát, v němž je pak analyzována inteligence jako hlavní diagnostikovatelný ukazatel mentální retardace i tvořivosti. Vzhledem k multifaktoriální povaze obou charakteristik však autorka dochází k závěru, že snížená úroveň rozumových schopnosti u lidí s mentálním postižením nutně neznamená sníženou úroveň kreativity, jen je předurčuje k tvorbě v oblastech, které na tomto faktoru nejsou natolik závislé, zejména k tvorbě v oblasti umění. | cs |
| dc.format.extent | 89-96 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Specialní pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 16;2 | |
| dc.subject | mentální postižení | cs |
| dc.subject | tvořivost | cs |
| dc.subject | inteligence | cs |
| dc.subject | art brut. | cs |
| dc.title | Mentální postižení a tvořivost | cs |
| dc.type | Article | cs |