| dc.contributor.author | Kudláček, Martin | |
| dc.contributor.author | Ješina, Ondřej | |
| dc.contributor.author | Štěrbová, Dana | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-16T13:46:16Z | |
| dc.date.available | 2015-03-16T13:46:16Z | |
| dc.date.issued | 2008 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/384 | |
| dc.description.abstract | Žáci s tělesným postižením tvoří v České republice největší skupinu individuálně integrovaných žáků. V oblasti tělesné výchovy však narazíme na problémy, které vycházejí z charakteru postižení a náplně hodin školní tělesné výchovy (TV). Přesto se o integraci v TV dočteme v naší speciálně pedagogické literatuře velmi málo. Cílem tohoto článku je popsat stávající stav integrace ve školní tělesné výchově, poukázat na fakt, že uvolňování žáků s tělesným postižením ze školní tělesné výchovy je porušováním jejich práv na vzdělání, a navrhnout opatření ke zlepšení situace v ČR. Z výsledků je patrné, že učitelé tělesné výchovy pociťují nedostatek podpory pro individuální integraci žáků s tělesným postižením. Pouze 35,6 % žáků používajících ortopedický vozík je integrováno do školní TV. Podpora integrace ve školní tělesné výchově musí být systematická, plánovitá a strukturovaná. | cs |
| dc.format.extent | 232-239 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 18;3 | |
| dc.subject | tělesná výchova | cs |
| dc.subject | aplikovaná tělesná výchova | cs |
| dc.subject | integrace | cs |
| dc.subject | osoby s tělesným postižením | cs |
| dc.subject | osoby se zdravotním postižením | cs |
| dc.title | Integrace žáků s tělesným postižením v kontextu školní tělesné výchovy | cs |
| dc.type | Article | cs |