DSpace Repository

Integrace žáků s tělesným postižením v kontextu školní tělesné výchovy

Show simple item record

dc.contributor.author Kudláček, Martin
dc.contributor.author Ješina, Ondřej
dc.contributor.author Štěrbová, Dana
dc.date.accessioned 2015-03-16T13:46:16Z
dc.date.available 2015-03-16T13:46:16Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/384
dc.description.abstract Žáci s tělesným postižením tvoří v České republice největší skupinu individuálně integrovaných žáků. V oblasti tělesné výchovy však narazíme na problémy, které vycházejí z charakteru postižení a náplně hodin školní tělesné výchovy (TV). Přesto se o integraci v TV dočteme v naší speciálně pedagogické literatuře velmi málo. Cílem tohoto článku je popsat stávající stav integrace ve školní tělesné výchově, poukázat na fakt, že uvolňování žáků s tělesným postižením ze školní tělesné výchovy je porušováním jejich práv na vzdělání, a navrhnout opatření ke zlepšení situace v ČR. Z výsledků je patrné, že učitelé tělesné výchovy pociťují nedostatek podpory pro individuální integraci žáků s tělesným postižením. Pouze 35,6 % žáků používajících ortopedický vozík je integrováno do školní TV. Podpora integrace ve školní tělesné výchově musí být systematická, plánovitá a strukturovaná. cs
dc.format.extent 232-239 s. cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze cs
dc.relation.ispartofseries Speciální pedagogika cs
dc.relation.ispartofseries 18;3
dc.subject tělesná výchova cs
dc.subject aplikovaná tělesná výchova cs
dc.subject integrace cs
dc.subject osoby s tělesným postižením cs
dc.subject osoby se zdravotním postižením cs
dc.title Integrace žáků s tělesným postižením v kontextu školní tělesné výchovy cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account