| dc.contributor.author | Furmaníková, Lada | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-12T11:23:48Z | |
| dc.date.available | 2015-03-12T11:23:48Z | |
| dc.date.issued | 2009 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/325 | |
| dc.description.abstract | Text je věnován úvahám nad tématem potřebnosti speciálněpedagogických intervencí ve vztahu k osobám s duševním onemocněním. Vychází z aktuálních poznatků české i světové psychiatrie a sociální práce, které potvrzují potřebu nabídnout speciálně-pedagogickou podporu zejména osobám, u kterých má duševní nemoc dopad na adaptivní dovednosti a schopnost uplatnit se v běžném, každodenním životě. Klíčovým tématem jsou možnosti teoretického ukotvení předkládané problematiky v oboru speciální pedagogika a vymezení toho, co může speciální pedagogika nabídnout jiným oborům, které se podporou osob s duševním onemocněním zabývají tradičné. | cs |
| dc.format.extent | 322-331 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 19;4 | |
| dc.subject | duševně nemocní | cs |
| dc.subject | schizofrenie | cs |
| dc.subject | kognitivní deficit a jeho sociální důsledky | cs |
| dc.subject | speciální pedagogika | cs |
| dc.subject | osoby s duševním onemocněním | cs |
| dc.subject | psychopedie | cs |
| dc.subject | pedagogické zásady | cs |
| dc.title | Speciální pedagogika a lidé s duševním onemocněním: otázky teorie, potřeby praxe | cs |
| dc.type | Article | cs |