| dc.contributor.author | Jedlička, Richard | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-10T09:06:03Z | |
| dc.date.available | 2015-03-10T09:06:03Z | |
| dc.date.issued | 2009 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/294 | |
| dc.description.abstract | Článek rekapituluje vznik a rozvoj systému preventivně výchovné péče o děti a mládež s poruchami v psychosociálním vývoji. Stručně charakterizuje důležité školské dokumenty, které zásadním způsobem ovlivnily činnost specializovaných školských zařízení sloužících potřebám nápravy a prevence poruch chování. V textu jsou prezentovány závěry výzkumných šetření, které vykreslují situaci klientů středisek - především žáků základních a středních škol, jejichž osobnostní vývoj a sociální začlenění byly určitým způsobem ohroženy či narušeny. Vzhledem k interdisciplinárnímu zaměření mají střediska výchovné péče jedinečnou úlohu v systému prevence sociálné patologických jevů a při poskytování poradenských služeb dětem a dospívajícím s poruchami chování, jejich rodičům i učitelům. | cs |
| dc.format.extent | 1-16 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 19;1 | |
| dc.subject | výchova | cs |
| dc.subject | poruchy socializace | cs |
| dc.subject | rodinné prostředí | cs |
| dc.subject | adaptace na požadavky | cs |
| dc.subject | záškoláctví | cs |
| dc.subject | šikana | cs |
| dc.subject | krádeže | cs |
| dc.subject | návykové látky | cs |
| dc.subject | diagnostické ústavy | cs |
| dc.subject | výchovné ústavy | cs |
| dc.subject | detence | cs |
| dc.subject | společenská exkluze | cs |
| dc.subject | střediska výchovné péče | cs |
| dc.subject | poradenství | cs |
| dc.subject | depistáž | cs |
| dc.subject | pacienti | cs |
| dc.subject | žáci se speciálními vzdělávacími potřebami | cs |
| dc.subject | školské právní předpisy | cs |
| dc.subject | individuální vzdělávací plány | cs |
| dc.subject | individuální výchovné plány | cs |
| dc.subject | psychosociální zátěže | cs |
| dc.subject | psychická způsobilost pedagogických pracovníků | cs |
| dc.subject | vzdělávání pedagogických pracovníků | cs |
| dc.subject | terapeutické postupy | cs |
| dc.title | Podmínky vzniku a rozvoje školských zařízení zaměřených na preventivně výchovnou činnost | cs |
| dc.type | Article | cs |