| dc.contributor.author | Heřt, Jiří | |
| dc.date.accessioned | 2015-02-13T13:19:22Z | |
| dc.date.available | 2015-02-13T13:19:22Z | |
| dc.date.issued | 2010 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/285 | |
| dc.description.abstract | Článek je véno ván kritické analýze nékolika metod alternativní medicíny (AM), které v posledních letech pronikají do speciálního Ikolství a které maji odstranit jak zdravotní. tak í vzdélávaci a výchovné problémy iáků. Protoie konkrétní kritická literatura prakticky neexistuje, autor se opírá pfedeviim o rozpory mezi principy hodnocených metod a védeckými poznatky a o logickou analýzu z lékařského hlediska. Po stručné definici alternativní medicíny a vysvttlení její pseudovidecké povahy je podán popis osmi jejích metod (viz klíčová slova) používaných ve ikolství a poté jejich kritický rozbor Hodnocené metody vycházejí vitiinou z iracionálních, často esoterických predstav, jsou používány v nevhodných indikacích nebo neadekvátné, jejich účinnost nebyla exaktné prokázána a pro vývoj déti představuji značné riziko. | cs |
| dc.format.extent | 169-183 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 20;3 | |
| dc.subject | alternativní medicína | cs |
| dc.subject | alternativní psychoterapie | cs |
| dc.subject | speciální školy | cs |
| dc.subject | aplikovaná kineziologie | cs |
| dc.subject | kramosakrální terapie | cs |
| dc.subject | Emotional freedom techmques | cs |
| dc.subject | aromaterapie | cs |
| dc.subject | chirofonetika | cs |
| dc.subject | orofaciální stimulace | cs |
| dc.subject | biofeedback | cs |
| dc.subject | audiovizuální stimulace | cs |
| dc.title | Alternativní medicína v školství? | cs |
| dc.type | Article | cs |