| dc.description.abstract |
Pro chronicky nemocné dité je zvládnuti mnoha životních situaci velice tíživé a nesnadné. Výzkum byl zaměřen na diti, které jsou postiženy nemocemi, majícími imunologickou podstatu, konkrétné na děti, které trpí alergiemi a bronchiálním astmatem Cílem výzkumné sondy bylo zjistit, zda ikola takto postiženým dětem vénuje dostatečnou péči a pozornost, zda jsou učitelé důkladně informováni o jejich problémech a také zda jsou proškoleni, aby v případě akutního zhoriení nemoci byli schopni těmto žákům pomoci. Bylo realizováno výzkumné šetření, v jehož rámci bylo náhodné zvoleno 12 základních škol (po čtyřech velkoměstských, maloměstských a vesnických). Otázky byly zaměřeny na informovanost o alergiích a jejich výskytu mezi žáky a bylo osloveno přes 200 pedagogů. Rovněž proběhlo hodnoceni podmínek ve školách pozorováním (na školách zvolena vždy jedna učebna 1. stupně, jedna učebna 2. stupně, učebna přírodopisu, tělocvična). Zjištěno bylo, že většina pedagogů nezná přesné počty alergiků ve svých třídách, o problému maji jen obecnou povědomost. Více než polovina z nich by si v případě výskytu alergické reakce u dítěte nevěděla rady. Ze šetření také vyplynulo, že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečné nevyvolávalo zdravotní potíže. Je proto nezbytné zlepšit informovanost učitelů, což by si přáli i sami respondenti. |
cs |