| dc.contributor.author | Běhounková, Leona | |
| dc.date.accessioned | 2015-02-13T11:55:09Z | |
| dc.date.available | 2015-02-13T11:55:09Z | |
| dc.date.issued | 2010 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/260 | |
| dc.description.abstract | Artefileticky pojatá výtvarná výchova, ukotvená ve školním vzdělávacím programu (ŠVP).je efektivní metodou předcházeni vzniku problémů v chováni (prevence) i doprovázení iáků s problémy v chování na 2. stupni základní školy (intervence). Neverbální artefiletická výtvarná metoda doplněná řízeným dialogem reflektuje problém v chování, umožňuje nácvik správného chování, pozitivně rozvijí dynamiku skupiny i psychosociální potenciál žáků. Žák s problémy v chování a jeho rodina vyžadují kontinuální podporu ze strany pedagogů (facilitace a poradenství). Je to úkol náročný a dlouhodobý. Způsob vedení artefiletického dialogu i samotná artefiletická kooperace mezi pedagogem, realizujícím artefileticky pojatou výuku a žákem, vede k jeho naplnění. Článek se zabývá etopedickými trendy (prevence, inkluze, nové formy facilitace - artefiletika). Popisuje praktické příklady využitelnosti artefiletiky pro práci se žáky s rizikovým chováním na 2. stupni ZŠ. | cs |
| dc.format.extent | 10-31 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 20;1 | |
| dc.subject | artefiletika | cs |
| dc.subject | arteterapie | cs |
| dc.subject | výtvarné aktivity | cs |
| dc.subject | pedagogický konstruktivismus | cs |
| dc.subject | screemng | cs |
| dc.subject | prevence | cs |
| dc.subject | intervence | cs |
| dc.subject | poradenství | cs |
| dc.subject | spolupráce s rodiči | cs |
| dc.subject | 2. stupeň ZŠ | cs |
| dc.subject | žáci | cs |
| dc.subject | speciální vzdělávací potřeby | cs |
| dc.subject | problémoví žáci | cs |
| dc.subject | RVP | cs |
| dc.subject | ŠVP | cs |
| dc.subject | psychosociální rozvoj žáků | cs |
| dc.title | Artefiletická prevence, intervence a poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání žáků s problémy v chování na 2. stupni ZŠ | cs |
| dc.type | Article | cs |