DSpace Repository

Artefiletická prevence, intervence a poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání žáků s problémy v chování na 2. stupni ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.author Běhounková, Leona
dc.date.accessioned 2015-02-13T11:55:09Z
dc.date.available 2015-02-13T11:55:09Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/260
dc.description.abstract Artefileticky pojatá výtvarná výchova, ukotvená ve školním vzdělávacím programu (ŠVP).je efektivní metodou předcházeni vzniku problémů v chováni (prevence) i doprovázení iáků s problémy v chování na 2. stupni základní školy (intervence). Neverbální artefiletická výtvarná metoda doplněná řízeným dialogem reflektuje problém v chování, umožňuje nácvik správného chování, pozitivně rozvijí dynamiku skupiny i psychosociální potenciál žáků. Žák s problémy v chování a jeho rodina vyžadují kontinuální podporu ze strany pedagogů (facilitace a poradenství). Je to úkol náročný a dlouhodobý. Způsob vedení artefiletického dialogu i samotná artefiletická kooperace mezi pedagogem, realizujícím artefileticky pojatou výuku a žákem, vede k jeho naplnění. Článek se zabývá etopedickými trendy (prevence, inkluze, nové formy facilitace - artefiletika). Popisuje praktické příklady využitelnosti artefiletiky pro práci se žáky s rizikovým chováním na 2. stupni ZŠ. cs
dc.format.extent 10-31 s. cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze cs
dc.relation.ispartofseries Speciální pedagogika cs
dc.relation.ispartofseries 20;1
dc.subject artefiletika cs
dc.subject arteterapie cs
dc.subject výtvarné aktivity cs
dc.subject pedagogický konstruktivismus cs
dc.subject screemng cs
dc.subject prevence cs
dc.subject intervence cs
dc.subject poradenství cs
dc.subject spolupráce s rodiči cs
dc.subject 2. stupeň ZŠ cs
dc.subject žáci cs
dc.subject speciální vzdělávací potřeby cs
dc.subject problémoví žáci cs
dc.subject RVP cs
dc.subject ŠVP cs
dc.subject psychosociální rozvoj žáků cs
dc.title Artefiletická prevence, intervence a poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání žáků s problémy v chování na 2. stupni ZŠ cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account