| dc.contributor.author | Lejčarová, Alena | |
| dc.contributor.author | Slavíková, Sylvie | |
| dc.date.accessioned | 2015-02-11T12:25:50Z | |
| dc.date.available | 2015-02-11T12:25:50Z | |
| dc.date.issued | 2011 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/195 | |
| dc.description.abstract | Cílem předkládané práce bylo zjistit vztah děti s intelektovým postižením k tělesné výchově a sportu. Výzkumu se zúčastnilo celkem 59 žáků (20 dívek a 39 chlapců, průměrný věk 13,85 roku) pražských základních škol praktických a 26 žáků (12 dívek a 14 chlapců, průměrný věk 15,80 roku) pražských základních škol speciálních. K posouzení vztahu k tělesné výchově a sportu byl použit nestandardizovaný dotazník, obsahující strukturované i nestrukturované položky. Šetření ukázalo, že školní tělesnou výchovu mají dotazovaní žáci celkem v oblibě, žáci základních škol praktických maji nejraději sportovní hry, zatímco u žáků základních škol speciálních kupodivu vede v oblíbenosti náplně vyučovací jednotky rozcvička. Výzkum nepotvrdil předpokládaný příliš malý zájem žáků speciálních škol o pohybové aktivity ve volném čase. Pro většinu žáků s intelektovým postižením je však školní tělesná výchova jediným místem jejich aktivního pohybového vyžití, proto by jí měla být v kurikulu věnována dostatečná pozornost. | cs |
| dc.format.extent | 08-16 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 21;1 | |
| dc.subject | jedinci s mentálním postižením | cs |
| dc.subject | školní tělesná výchova | cs |
| dc.subject | sportovní aktivity | cs |
| dc.subject | základní školy praktické | cs |
| dc.subject | základní školy speciální | cs |
| dc.subject | mimoškolní pohybové aktivity | cs |
| dc.title | Vztah dětí s intelektovým postižením k tělesné výchově a sportu | cs |
| dc.type | Article | cs |