| dc.contributor.author | Hui, Wen Kuo | |
| dc.date.accessioned | 2017-11-24T10:00:16Z | |
| dc.date.available | 2017-11-24T10:00:16Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/1609 | |
| dc.description.abstract | Abychom pochopili postavení speciálního vzdělávání na Tchaj-wanu, nejprve popíšeme tamní vzdělávací systém. Poté se zaměříme na vývoj speciálního vzdělávání na Tchaj-wanu, který lze rozdělit do pěti fází: fáze založení (před rokem 1962), fáze pokusná (1962–1983), legislativní fáze (1984–1996), fáze rozvoje (1997–2007) a fáze zdokonalování (od roku 2008 dosud). V tomto historickém kontextu poté představíme současný systém speciálního vzdělávání a přípravy speciálních pedagogů. Byla provedena analýza dokumentů, v jejímž rámci proběhl sběr dat a jejich následná analýza. | cs |
| dc.description.abstract | In order to understand the position of special education in Taiwan we first describe the education system there. Then we focus on the development of special education in Taiwan, which may be divided into five phases: the phase of foundation (before 1962), the experimental phase (1962–1983), the legislative phase (1984–1996), the expansion phase (1997–2007) and the phase of improvement (2008–present). In this historical context we then introduce the current system of special education and the training of special teachers. The research approach was based on the analysis of documents, collection of data and then analysis. | en |
| dc.format.extent | 145-155; 11 stran | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 26;2 | |
| dc.subject | speciální vzdělávání | cs |
| dc.subject | příprava učitelů | cs |
| dc.subject | Tchaj-wan | cs |
| dc.title | Speciální vzdělávání na Tchaj-wanu | cs |
| dc.type | Article | cs |