DSpace Repository

Speciální vzdělávání na Tchaj-wanu

Show simple item record

dc.contributor.author Hui, Wen Kuo
dc.date.accessioned 2017-11-24T10:00:16Z
dc.date.available 2017-11-24T10:00:16Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/1609
dc.description.abstract Abychom pochopili postavení speciálního vzdělávání na Tchaj-wanu, nejprve popíšeme tamní vzdělávací systém. Poté se zaměříme na vývoj speciálního vzdělávání na Tchaj-wanu, který lze rozdělit do pěti fází: fáze založení (před rokem 1962), fáze pokusná (1962–1983), legislativní fáze (1984–1996), fáze rozvoje (1997–2007) a fáze zdokonalování (od roku 2008 dosud). V tomto historickém kontextu poté představíme současný systém speciálního vzdělávání a přípravy speciálních pedagogů. Byla provedena analýza dokumentů, v jejímž rámci proběhl sběr dat a jejich následná analýza. cs
dc.description.abstract In order to understand the position of special education in Taiwan we first describe the education system there. Then we focus on the development of special education in Taiwan, which may be divided into five phases: the phase of foundation (before 1962), the experimental phase (1962–1983), the legislative phase (1984–1996), the expansion phase (1997–2007) and the phase of improvement (2008–present). In this historical context we then introduce the current system of special education and the training of special teachers. The research approach was based on the analysis of documents, collection of data and then analysis. en
dc.format.extent 145-155; 11 stran cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze cs
dc.relation.ispartofseries Speciální pedagogika cs
dc.relation.ispartofseries 26;2
dc.subject speciální vzdělávání cs
dc.subject příprava učitelů cs
dc.subject Tchaj-wan cs
dc.title Speciální vzdělávání na Tchaj-wanu cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account