DSpace Repository

Sociální dovednosti v životě sluchově postiženého jedince

Show simple item record

dc.contributor.author Güttnerová, Dagmar
dc.date.accessioned 2015-03-23T13:10:30Z
dc.date.available 2015-03-23T13:10:30Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/799
dc.description.abstract Článek prezentuje případovou studii o neslyšícím chlapci, který má navíc dysfázii a celkovou poruchu schopnosti zapamatovat si řeč. Studie se zaměřuje na rozvoj sociálních dovedností zkoumaného chlapce na základě tříúrovňového konceptu sociálního učení. Prioritními aspekty vedoucími ke změně v sociální oblasti byly: hlavní role ve školním filmovém projektu, vyučování ve znakované němčině a tzv. páteční skupina. Z výzkumu mimo jiné vyplývá, že pokud chceme u sluchově postižených provádět výcvik sociálních dovedností, musí být nejdříve rozvinuta schopnost komunikace ve všech jejích rovinách, především pak v rovině lexikálně-sémantické. cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze cs
dc.relation.ispartofseries Speciální pedagogika cs
dc.relation.ispartofseries 15;2
dc.subject sociální dovednosti cs
dc.subject roviny komunikace (foneticko-fonologická, morfologicko-syntaktická, lexikálně-sémantická a pragmatická) cs
dc.subject blokády dalšího rozvoje (poškození sluchu a jeho funkce) cs
dc.subject těžkosti v denním životě cs
dc.subject postoje a chování sociálního okolí cs
dc.subject odchylky v chování jednotlivce a duševní a fyzický stav cs
dc.subject dysfázie cs
dc.subject děti se sluchovým postižením cs
dc.title Sociální dovednosti v životě sluchově postiženého jedince cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account