| dc.contributor.author | Güttnerová, Dagmar | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:10:30Z | |
| dc.date.available | 2015-03-23T13:10:30Z | |
| dc.date.issued | 2005 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/799 | |
| dc.description.abstract | Článek prezentuje případovou studii o neslyšícím chlapci, který má navíc dysfázii a celkovou poruchu schopnosti zapamatovat si řeč. Studie se zaměřuje na rozvoj sociálních dovedností zkoumaného chlapce na základě tříúrovňového konceptu sociálního učení. Prioritními aspekty vedoucími ke změně v sociální oblasti byly: hlavní role ve školním filmovém projektu, vyučování ve znakované němčině a tzv. páteční skupina. Z výzkumu mimo jiné vyplývá, že pokud chceme u sluchově postižených provádět výcvik sociálních dovedností, musí být nejdříve rozvinuta schopnost komunikace ve všech jejích rovinách, především pak v rovině lexikálně-sémantické. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 15;2 | |
| dc.subject | sociální dovednosti | cs |
| dc.subject | roviny komunikace (foneticko-fonologická, morfologicko-syntaktická, lexikálně-sémantická a pragmatická) | cs |
| dc.subject | blokády dalšího rozvoje (poškození sluchu a jeho funkce) | cs |
| dc.subject | těžkosti v denním životě | cs |
| dc.subject | postoje a chování sociálního okolí | cs |
| dc.subject | odchylky v chování jednotlivce a duševní a fyzický stav | cs |
| dc.subject | dysfázie | cs |
| dc.subject | děti se sluchovým postižením | cs |
| dc.title | Sociální dovednosti v životě sluchově postiženého jedince | cs |
| dc.type | Article | cs |