| dc.contributor.author | Vojtko, Tibor | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-17T10:07:31Z | |
| dc.date.available | 2015-03-17T10:07:31Z | |
| dc.date.issued | 2006 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/419 | |
| dc.description.abstract | Vznik samostatného Československa v roce 1918 otevřel prostor pro reformní pokusy v našem školství. Na pozadí politických změn a s oporou o poznatky nové se prosazujících oborů, zejména genetiky, byly rozvíjeny snahy reformovat jak organizační podobu školského systému, tak charakter vyučovacího procesu. Do tohoto kontextu zapadá experiment Dětská farma, kterou založil a vedl učitel, spisovatel a amatérský archeolog Eduard Štorch (1878-1956). Dětská farma přestavuje osobitý typ ozdravné školy, v níž se Štorch snažil o důsledný návrat ke zdravému způsobu života dle eubiotických zásad. Touto opravdovostí při naplňování výchovných principů se Dětská farma lišila od ostatních škol zahradních, event. lesních a škol v přírodě. Ideový záměr Dětské farmy se začal rodit v roce 1921, roku 1925 vlastní pokus započal a rozhodující moment nastal v roce 1926, kdy byla povolena výuka vybraných předmětů přímo na Dětské farmě. Štorchova Dětská farma pak existovala dalších osm let. | cs |
| dc.format.extent | 270-283 | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Specialní pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 16;4 | |
| dc.subject | eduard štorch | cs |
| dc.subject | dětská farma | cs |
| dc.subject | reforma školství | cs |
| dc.subject | meziválečné československo | cs |
| dc.title | Dětská farma Eduarda Štorcha a reforma meziválečného školství | cs |
| dc.type | Article | cs |