| dc.contributor.author | Moravcová, Dagmar | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-16T11:49:07Z | |
| dc.date.available | 2015-03-16T11:49:07Z | |
| dc.date.issued | 2006 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/368 | |
| dc.description.abstract | V současné české literatuře určené speciálním pedagogům jsou nejasně formulované kategorie zrakového postižení, zejména praktická nevidomost. Následek může vést k použití nevhodných metod a forem výuky dětí se zrakovým postižením. V ČR platí 5 kategorií zrako-vého postižení: I. slabozrakost lehká až střední 6/18-6/60, II. slabozrakost těžká 6/60-3/60, III. těžce slabý zrak 3/60-1/60 (dříve zbytky zraku), IV. praktická nevidomost 1/60-světlocit s projekcí, K nevidomost (světlocit-amaurosa). Mimořádné výhody v sociální oblasti - ZTP/P mají kategorie IV. a V. (praktická nevidomost a nevidomost). Částečné výhody - ZTP má od ledna i skupina III. (těžce slabý zrak). Jediné tak, že budeme zrak rozvíjet a podpoříme jej dalšími smysly, připravíme děti se zrakovým postižením pro život. | cs |
| dc.format.extent | 61-66 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Specialní pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 16;1 | |
| dc.subject | praktická nevidomost | cs |
| dc.subject | nevidomost | cs |
| dc.subject | těžce slabý zrak | cs |
| dc.subject | zbytky zraku | cs |
| dc.subject | zrakové funkce | cs |
| dc.subject | výuka v černotisku | cs |
| dc.subject | výuka v Brailleově písmu | cs |
| dc.subject | rozvoj zraku | cs |
| dc.subject | rozvoj kompenzačních smyslů | cs |
| dc.title | Ztratila se nám jedna kategorie zrakového postížení? | cs |
| dc.type | Article | cs |