DSpace Repository

Ztratila se nám jedna kategorie zrakového postížení?

Show simple item record

dc.contributor.author Moravcová, Dagmar
dc.date.accessioned 2015-03-16T11:49:07Z
dc.date.available 2015-03-16T11:49:07Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/368
dc.description.abstract V současné české literatuře určené speciálním pedagogům jsou nejasně formulované kategorie zrakového postižení, zejména praktická nevidomost. Následek může vést k použití nevhodných metod a forem výuky dětí se zrakovým postižením. V ČR platí 5 kategorií zrako-vého postižení: I. slabozrakost lehká až střední 6/18-6/60, II. slabozrakost těžká 6/60-3/60, III. těžce slabý zrak 3/60-1/60 (dříve zbytky zraku), IV. praktická nevidomost 1/60-světlocit s projekcí, K nevidomost (světlocit-amaurosa). Mimořádné výhody v sociální oblasti - ZTP/P mají kategorie IV. a V. (praktická nevidomost a nevidomost). Částečné výhody - ZTP má od ledna i skupina III. (těžce slabý zrak). Jediné tak, že budeme zrak rozvíjet a podpoříme jej dalšími smysly, připravíme děti se zrakovým postižením pro život. cs
dc.format.extent 61-66 s. cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze cs
dc.relation.ispartofseries Specialní pedagogika cs
dc.relation.ispartofseries 16;1
dc.subject praktická nevidomost cs
dc.subject nevidomost cs
dc.subject těžce slabý zrak cs
dc.subject zbytky zraku cs
dc.subject zrakové funkce cs
dc.subject výuka v černotisku cs
dc.subject výuka v Brailleově písmu cs
dc.subject rozvoj zraku cs
dc.subject rozvoj kompenzačních smyslů cs
dc.title Ztratila se nám jedna kategorie zrakového postížení? cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account