| dc.contributor.author | Janošová, Pavlína | |
| dc.contributor.author | Fifková, Hana | |
| dc.date.accessioned | 2015-03-11T11:26:35Z | |
| dc.date.available | 2015-03-11T11:26:35Z | |
| dc.date.issued | 2009 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/316 | |
| dc.description.abstract | Pedagogové se ve svých školních třídách setkávají s žáky a žákyněmi, kteří se v určitých sociálních situacích projevují z normativního genderového hlediska spíše jako příslušníci opačného pohlaví. Pokud uvedené chování není provázeno dalšími potížemi, není důvod k přímé pedagogické ani terapeutické intervenci. U těchto žáků existuje větší pravděpodobnost pozdější homosexuální orientace nebo transsexuality, závažnější je zde ovšem riziko homofobně orientované viktimizace ze strany spolužáků. Vzhledem k tomu, že se v každé školní třídě vyššího stupně se statistickou pravděpodobností vyskytuje žák či žákyně, kteří - zpravidla v dospívání - absolvují proces coming outu, měli by pedagogové rozvíjet větší otevřenost a toleranci k alternativnímu genderovému sebepojetí i k homosexuální orientaci u žáků ve všech školních třídách. | cs |
| dc.format.extent | 238-252 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | cs |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika; | |
| dc.relation.ispartofseries | 19;3 | |
| dc.subject | porucha pohlavní identity u dětí a dospívajících | cs |
| dc.subject | genderová stereotypie | cs |
| dc.subject | homosexualita | cs |
| dc.subject | transsexualita | cs |
| dc.subject | homofobie | cs |
| dc.subject | šikana | cs |
| dc.title | Nestandardní genderová identita u žáků základní školy1 | cs |
| dc.type | Article | cs |