DSpace Repository

Učit se být horalem: etnografie vzdělání Akhaů prostřednictvím křesťanských dětských domovů v současném Thajsku

Show simple item record

dc.contributor.author Ryška, Tomáš
dc.date.accessioned 2015-02-10T13:17:18Z
dc.date.available 2015-02-10T13:17:18Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/161
dc.description.abstract Křesťanské rozvojové organizace v období od poloviny devadesátých let do dneška výrazné zvýšily své aktivity v severním Thajsku. V průběhu posledních patnácti let vznikly desítky křesťanských dětských domovů, které umožňují dětem Akhaů a ostatních etnických menšin z horských oblastí navštěvovat městské státní školy. I přesto ovšem vysoké procento dětí žijících v těchto institucích své vzdělávání nedokončí a odchází ze škol předčasně. Na pozadí Bourdieuova konceptu kulturního kapitálu, symbolického násilí a habitu ve spojení s Appaduraiovým konceptem imaginárních světů popisuje tato přednáška tři světy, které generují dispozice akhaských dětí (akhaští rodiče a vesnice, křesťanský dětský domov a stát představovaný školským systémem), čímž nám pomáhá lépe porozumět rezistenci, kterou děti z křesťanských dětských domovů projevují. cs
dc.format.extent 120-138 s. cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze
dc.relation.ispartofseries Speciální pedagogika cs
dc.relation.ispartofseries 22;2
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject faith-based development cs
dc.subject rezistence cs
dc.subject habitus cs
dc.subject kulturní kapitál cs
dc.subject symbolické násilí cs
dc.subject Thajsko cs
dc.title Učit se být horalem: etnografie vzdělání Akhaů prostřednictvím křesťanských dětských domovů v současném Thajsku cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account