| dc.contributor.author | Ryška, Tomáš | |
| dc.date.accessioned | 2015-02-10T13:17:18Z | |
| dc.date.available | 2015-02-10T13:17:18Z | |
| dc.date.issued | 2012 | |
| dc.identifier.issn | 1211-2720 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.specpeda.cz/handle/0/161 | |
| dc.description.abstract | Křesťanské rozvojové organizace v období od poloviny devadesátých let do dneška výrazné zvýšily své aktivity v severním Thajsku. V průběhu posledních patnácti let vznikly desítky křesťanských dětských domovů, které umožňují dětem Akhaů a ostatních etnických menšin z horských oblastí navštěvovat městské státní školy. I přesto ovšem vysoké procento dětí žijících v těchto institucích své vzdělávání nedokončí a odchází ze škol předčasně. Na pozadí Bourdieuova konceptu kulturního kapitálu, symbolického násilí a habitu ve spojení s Appaduraiovým konceptem imaginárních světů popisuje tato přednáška tři světy, které generují dispozice akhaských dětí (akhaští rodiče a vesnice, křesťanský dětský domov a stát představovaný školským systémem), čímž nám pomáhá lépe porozumět rezistenci, kterou děti z křesťanských dětských domovů projevují. | cs |
| dc.format.extent | 120-138 s. | cs |
| dc.language.iso | cs | cs |
| dc.publisher | Univerzita Karlova v Praze | |
| dc.relation.ispartofseries | Speciální pedagogika | cs |
| dc.relation.ispartofseries | 22;2 | |
| dc.subject | vzdělávání | cs |
| dc.subject | faith-based development | cs |
| dc.subject | rezistence | cs |
| dc.subject | habitus | cs |
| dc.subject | kulturní kapitál | cs |
| dc.subject | symbolické násilí | cs |
| dc.subject | Thajsko | cs |
| dc.title | Učit se být horalem: etnografie vzdělání Akhaů prostřednictvím křesťanských dětských domovů v současném Thajsku | cs |
| dc.type | Article | cs |