DSpace Repository

Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických

Show simple item record

dc.contributor.author Zikl, Pavel
dc.date.accessioned 2015-02-09T16:13:18Z
dc.date.available 2015-02-09T16:13:18Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1211-2720
dc.identifier.uri http://dspace.specpeda.cz/handle/0/136
dc.description.abstract Tento článek prezentuje výsledky výzkumů zaměřených na motorické dovednosti žáků ZŠ praktické (žáků s lehkým mentálním postižením), resp. srovnání jejich výkonů s intaktní populací, a to jak v motorice jemné, tak hrubé. Dále obsahuje srovnám výsledků žáků romských a neromských, kteří mají diagnostikované lehké mentální postižení. Pro sběr dat byly použity standardizované testy (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). Výzkumné soubory tvořilo J64, resp. 172 žáků ZŠ praktických a běžných ZŠ, kteří navštěvují 4. a 5. třídu. V závěrech jsou prezentovány rozdíly mezi sledovanými skupinami žáků, které byly statisticky významné. U žáků s lehkým mentálním postižením byly výkony horlí o cca 20% v jemné motorice a o 15% v úrovni motoriky hrubé. Mezi romskými a neromskými žáky ZŠ praktické nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl. cs
dc.format.extent 279-294 s. cs
dc.language.iso cs cs
dc.publisher Univerzita Karlova v Praze
dc.relation.ispartofseries Speciální pedagogika;
dc.relation.ispartofseries 23;4
dc.subject lehké mentální postižení cs
dc.subject motorické schopnosti cs
dc.subject ZŠ praktická cs
dc.subject romští žáci cs
dc.subject Jebsen Taylor Hand Function Test cs
dc.subject Test of Gross Motor Development cs
dc.subject žáci základních škol cs
dc.subject žáci cs
dc.title Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických cs
dc.type Article cs


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account